Výchovný cíl: Účastníci si vyzkouší orientovat se a vnímat prostor jen za pomoci sluchu.
Výchovný cíl: Účastníci si uvědomí, jak na ně působí určitý typ krainy, jaké emoce v ní prožívají a jaké asociace v nich vyvolává.
Výchovný cíl: Ukázat si a vyzkoušet si doslova na vlastní kůži, jak putuje voda v malém vodním cyklu. Názorně demonstrovat, která opatření kapku vody udrží v krajině a která ji naopak pošlou rychle pryč.
Výchovný cíl: Podívat se na změny v krajině z nadhledu za využití pomůcek, které identifikují krajinné prvky jsou pro stabilitu krajiny užitečné. Všímat si krajiny jako celku - toho, co ovlivňuje její vzhled. Umět pojmenovat krajinné prvky a vědět, co tyto názvy znamenají. Pochopení hodnoty pestré krajiny, významu jejích jednotlivých prvků. Všímat si lidských zásahů do krajiny a porozumět tomu, co mohou způsobit.
Výchovný cíl: Vidět krajinu novýma očima a všímat si/zvýrazňovat věci, které objeví.
Výchovný cíl: Všímat si krajiny jako celku - toho, co ovlivňuje její vzhled. Umět pojmenovat krajinné prvky a vědět, co tyto názvy znamenají. Pochopení hodnoty pestré krajiny, významu jejích jednotlivých prvků. Všímat si lidských zásahů do krajiny a porozumět tomu, co mohou způsobit.