Výchovný cíl: Podívat se na změny v krajině z nadhledu za využití pomůcek, které identifikují krajinné prvky jsou pro stabilitu krajiny užitečné. Všímat si krajiny jako celku - toho, co ovlivňuje její vzhled. Umět pojmenovat krajinné prvky a vědět, co tyto názvy znamenají. Pochopení hodnoty pestré krajiny, významu jejích jednotlivých prvků. Všímat si lidských zásahů do krajiny a porozumět tomu, co mohou způsobit.
Výchovný cíl: kriticky interpretuje získané poznatky a zjištění a ověřuje je, pro své tvrzení nachází argumenty a důkazy, formuluje a obhajuje podložené závěry, posuzuje události a vývoj veřejného života, sleduje, co se děje v jeho bydlišti a okolí, zaujímá a obhajuje informovaná stanoviska.
Výchovný cíl: - zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, - učí se vnímat dopady a důsledky globalizačních a rozvojových procesů, rozlišovat mezi nimi příznivé i nepříznivé prvky a jevy, učit se hledat kompromisy,
Výchovný cíl: Všímat si krajiny kolem sebe.
Výchovný cíl: Být připraven na rizika spojená se změnou klimatu a přírodními katastrofami. Umět myslet v souvislostech. Chápat, proč jsou důležité vsakové plochy ve městě. Účastníci znají způsoby, jak pomoci, aby se voda zadržovala ve městě.
Výchovný cíl: Účastníci diskutují nad prospěšnými aktivitami, do kterých se mohou oni sami zapojit, a zhodnotí, co aktivita přinese okolí i jim ostatním.