Výchovný cíl: Chceme ukázat, že plnění odborek není vlastně vůbec těžké a může to hodně obohatit činnost jejich oddílu. Chceme, aby si účastníci odnášeli dojem, že plnění odborek je něco pro ně osobně užitečného, co jim může nabídnout prostor vyzkoušet si, v čem jsou dobří. Kromě toho je to velmi zábavné a může se to dít zajímavou formou. Zároveň se snažíme podpořit družinový systém a ukázat, že i odborky jdou plnit ve družině.
Výchovný cíl: Účastníci zjistí, co se stane na lokální i globální úrovni, pokud budeme pokračovat v kácení deštných pralesů.
Výchovný cíl: Ukázat si a vyzkoušet si doslova na vlastní kůži, jak putuje voda v malém vodním cyklu. Názorně demonstrovat, která opatření kapku vody udrží v krajině a která ji naopak pošlou rychle pryč.
Výchovný cíl: Podívat se na změny v krajině z nadhledu za využití pomůcek, které identifikují krajinné prvky jsou pro stabilitu krajiny užitečné. Všímat si krajiny jako celku - toho, co ovlivňuje její vzhled. Umět pojmenovat krajinné prvky a vědět, co tyto názvy znamenají. Pochopení hodnoty pestré krajiny, významu jejích jednotlivých prvků. Všímat si lidských zásahů do krajiny a porozumět tomu, co mohou způsobit.
Výchovný cíl: Vidět krajinu novýma očima a všímat si/zvýrazňovat věci, které objeví.
Výchovný cíl: Všímat si krajiny jako celku - toho, co ovlivňuje její vzhled. Umět pojmenovat krajinné prvky a vědět, co tyto názvy znamenají. Pochopení hodnoty pestré krajiny, významu jejích jednotlivých prvků. Všímat si lidských zásahů do krajiny a porozumět tomu, co mohou způsobit.