Hledat aktivity Přidat aktivitu

Dívka








Hoch
Rozšířený filtr
Zobrazuji 6 z 29

Aktivity „Příroda kolem nás“ ,
podoblast „Hodnota přírody“

  • Pohled do krajiny

    Jaký je můj pohled do krajiny? Co vidím a co vnímám? Aktivita na vnímání jedinečnosti a neopakovatelnosti přírody.
    Trvání 60-120 minut

    Výchovný cíl: Účastníci si uvědomí, jak na ně působí určitý typ krainy, jaké emoce v ní prožívají a jaké asociace v nich vyvolává.

    Místo konání
    Louka
    Louka
    Les
    Les
    Velikost skupiny
    Velikost skupiny
    Družina (4-10)
    Věk skupiny
    Starší skauti a skautky
    Starší skauti a skautky
    Mladší roveři a rangers
    Mladší roveři a rangers
    Starší roveři a rangers
    Starší roveři a rangers
    Zobrazit detail
  • Sekat si pod sebou větev?

    Téměř 31 procent souše naší planety pokrývají lesy. Lesy nás udržují při životě. Produkují vzduch, který dýcháme, vodu, kterou pijeme i potravu, kterou jíme. A přesto si lesy i nadále kácíme alarmující rychlostí. Aktivita povzbudí účastníky a účastnice, aby se zamyslely nad tím, jaké globální dopady může mít to, co dělají na lokální úrovni.
    Trvání 0-30 minut

    Výchovný cíl: Účastníci zjistí, co se stane na lokální i globální úrovni, pokud budeme pokračovat v kácení deštných pralesů.

    Místo konání
    Místnost
    Místnost
    Louka
    Louka
    Les
    Les
    Hřiště
    Hřiště
    Velikost skupiny
    Velikost skupiny
    Družina/oddíl/třída (4-50)
    Věk skupiny
    Mladší skauti a skautky
    Mladší skauti a skautky
    Starší skauti a skautky
    Starší skauti a skautky
    Mladší roveři a rangers
    Mladší roveři a rangers
    Starší roveři a rangers
    Starší roveři a rangers
    Zobrazit detail
  • Mapa pestré krajiny

    S pomocí starých foto map účastníci sledují to, jak okolí pobytu vypadalo v minulosti a diskutovat nad tím, co se změnilo a co to znamená pro ekosystémy, lidi, zvířata/rostliny,..
    Trvání 30-60 minut

    Výchovný cíl: Podívat se na změny v krajině z nadhledu za využití pomůcek, které identifikují krajinné prvky jsou pro stabilitu krajiny užitečné. Všímat si krajiny jako celku - toho, co ovlivňuje její vzhled. Umět pojmenovat krajinné prvky a vědět, co tyto názvy znamenají. Pochopení hodnoty pestré krajiny, významu jejích jednotlivých prvků. Všímat si lidských zásahů do krajiny a porozumět tomu, co mohou způsobit.

    Místo konání
    Louka
    Louka
    Les
    Les
    Velikost skupiny
    Velikost skupiny
    Družina/oddíl/třída (4-50)
    Věk skupiny
    Starší skauti a skautky
    Starší skauti a skautky
    Mladší roveři a rangers
    Mladší roveři a rangers
    Starší roveři a rangers
    Starší roveři a rangers
    Střední škola
    Střední škola
    Zobrazit detail
  • Pozorování krajiny s komentovanou prohlídkou

    Nápady, jak více ukotvit v účastnících komentovanou prohlídku krajiny. Případně si prohlídku mohou připravit sami. Poznat krajinu více zblízka, zapojením více smyslů a zaměřením se na detaily, kterých si běžně nevšímáme.
    Trvání 0-30 minut

    Výchovný cíl: Vidět krajinu novýma očima a všímat si/zvýrazňovat věci, které objeví.

    Místo konání
    Louka
    Louka
    Les
    Les
    Velikost skupiny
    Velikost skupiny
    Družina/oddíl/třída (4-50)
    Věk skupiny
    Benjamínci
    Benjamínci
    Vlčata a světlušky
    Vlčata a světlušky
    Mladší skauti a skautky
    Mladší skauti a skautky
    Starší skauti a skautky
    Starší skauti a skautky
    Mladší roveři a rangers
    Mladší roveři a rangers
    3.-5. ročník ZŠ
    3.-5. ročník ZŠ
    6.-7. ročník ZŠ
    6.-7. ročník ZŠ
    8.-9. ročník ZŠ
    8.-9. ročník ZŠ
    Zobrazit detail
  • Procházka po krajině a rozpoznávání krajinných prvků

    Účastníci sledují prvky v krajině, dokáží pojmenovat a rozpoznat krajinné prvky. A více rozumí hodnotě pestré krajiny.
    Trvání 0-30 minut

    Výchovný cíl: Všímat si krajiny jako celku - toho, co ovlivňuje její vzhled. Umět pojmenovat krajinné prvky a vědět, co tyto názvy znamenají. Pochopení hodnoty pestré krajiny, významu jejích jednotlivých prvků. Všímat si lidských zásahů do krajiny a porozumět tomu, co mohou způsobit.

    Místo konání
    Louka
    Louka
    Les
    Les
    Velikost skupiny
    Velikost skupiny
    Družina/oddíl/třída (4-50)
    Věk skupiny
    Starší skauti a skautky
    Starší skauti a skautky
    Mladší roveři a rangers
    Mladší roveři a rangers
    Starší roveři a rangers
    Starší roveři a rangers
    6.-7. ročník ZŠ
    6.-7. ročník ZŠ
    8.-9. ročník ZŠ
    8.-9. ročník ZŠ
    Střední škola
    Střední škola
    Zobrazit detail
  • Klimakvíz

    Aktivita slouží k evokaci nebo otevření tématu klimatické změny a hravou formou usiluje o to “vtáhnout” účastníky do diskuse, resp. ukázat svoje vědomosti. Formát hry je podobný vědomostním hrám, které známe z televize (Riskuj!, AZ kvíz apod.) a lektorům umožňuje zjistit, jaké vědomosti děti o problémech spojených s klimatem mají. Účastníci hrají v týmech (malých skupinkách) a vybírají si otázky od 100-500 bodů (podle obtížnosti a ochoty riskovat) a snaží se na ně správně odpovědět. Moderátor provází účastníky hry a zprostředkovává jim otázky.
    Trvání 60-120 minut

    Výchovný cíl: kriticky interpretuje získané poznatky a zjištění a ověřuje je, pro své tvrzení nachází argumenty a důkazy, formuluje a obhajuje podložené závěry, posuzuje události a vývoj veřejného života, sleduje, co se děje v jeho bydlišti a okolí, zaujímá a obhajuje informovaná stanoviska.

    Místo konání
    Místnost
    Místnost
    Louka
    Louka
    Město
    Město
    Velikost skupiny
    Velikost skupiny
    Družina/oddíl/třída (4-50)
    Věk skupiny
    Starší skauti a skautky
    Starší skauti a skautky
    Mladší roveři a rangers
    Mladší roveři a rangers
    Starší roveři a rangers
    Starší roveři a rangers
    8.-9. ročník ZŠ
    8.-9. ročník ZŠ
    Střední škola
    Střední škola
    Zobrazit detail