Výchovný cíl: V prostředí lesa se účastníci/ice naučí priorizovat jejich potřeby a rozeznat je od přání. Účastníci/ice pochopí, že všichni lidé mají stejné základní potřeby a měli by mít i stejná práva.
Výchovný cíl: Účastníky a účastníce kriticky nahlížejí na zásady legislativy ČR a jejich plnění v souvislosti s případem konkrétního ekonomického migranta. Účastníky a účastníce vytvářejí základní principy nových zákonů, jejichž cílem je ochránit migranty a pomoci jim předcházet některým z problémů. Účastníky a účastníce se seznámí s rolí ombudsmana.
Výchovný cíl: Účastnice a účastníci si uvědomí důležitost vztahů a spolupráce mezi lidmi a státy. Účastnice a účastníci se seznámí s konkrétními projekty rozvojové spolupráce ve Vietnamu, Filipínách a v Indii. Účastnice a účastníci poznají možnosti zapojení do projektů rozvojové spolupráce a přínosy dobrovolnictví. Účastnice a účastníci se vžijí do způsobu myšlení a pocitů svých spoluúčastníků. Účastnice a účastníci si vyhledají v textu pro sebe důležitá sdělení a hledají jejich jádro, ke kterému formulují vlastní názory.