Hledat aktivity Přidat aktivitu

Dívka








Hoch
Rozšířený filtr
Zobrazuji 3 z 3

Aktivity „Svět okolo nás“ ,
podoblast „Já občan“

  • Potřeby a přání

    Aktivita, která slouží k prozkoumání rozdílů mezi potřebami, přáním a právy.
    Trvání 0-30 minut

    Výchovný cíl: V prostředí lesa se účastníci/ice naučí priorizovat jejich potřeby a rozeznat je od přání. Účastníci/ice pochopí, že všichni lidé mají stejné základní potřeby a měli by mít i stejná práva.

    Místo konání
    Místnost
    Místnost
    Les
    Les
    Velikost skupiny
    Velikost skupiny
    Oddíl (10-50)
    Věk skupiny
    Vlčata a světlušky
    Vlčata a světlušky
    Zobrazit detail
  • Natašin příběh

    Nataša je ukrajinská dívka, která se rozhodla změnit svoji tíživou životní situaci prací v České republice. Přesto jí její upřímná snaha a proaktivní jednání nepřineslo štěstí. Účastníci a účastnice se ponoří do Natašina příběhu a pokusí se společně navrhnout právní opatření, která by zamezila opakování podobně nešťastného osudu.
    Trvání 0-30 minut

    Výchovný cíl: Účastníky a účastníce kriticky nahlížejí na zásady legislativy ČR a jejich plnění v souvislosti s případem konkrétního ekonomického migranta. Účastníky a účastníce vytvářejí základní principy nových zákonů, jejichž cílem je ochránit migranty a pomoci jim předcházet některým z problémů. Účastníky a účastníce se seznámí s rolí ombudsmana.

    Místo konání
    Místnost
    Místnost
    Velikost skupiny
    Velikost skupiny
    Oddíl (10-50)
    Věk skupiny
    Mladší skauti a skautky
    Mladší skauti a skautky
    Zobrazit detail
  • Vzdáleným nablízku

    Aktivita pracuje s modelem E.U.R. a metodou kritického myšlení. Účastníci se na začátku aktivity zamýšlí nad položenými otázkami ve vztahu k vlastní osobě. Poté reflektují, jaké problémy mohou mít lidé na obrázcích, u nichž ví, ze které země pocházejí (Vietnam, Indie, Filipíny). Následující část aktivity je založena na práci s textem, který o zobrazených lidech přináší nové informace a předkládá čtenářům poznatky o projektech, které vznikají z důvodu zlepšení životních podmínek lidí v některých částech světa. Při práci s textem se účastníci učí formulovat své názory na vybrané pasáže textu, které je zaujaly. Aktivitu uzavírá diskuze, při které se účastníci učí naslouchat názorům druhých i odbourávat ostych při prezentování vlastního názoru před ostatními, tomu pomáhá metoda "Poslední slovo mám já."
    Trvání 30-60 minut

    Výchovný cíl:  Účastnice a účastníci si uvědomí důležitost vztahů a spolupráce mezi lidmi a státy. Účastnice a účastníci se seznámí s konkrétními projekty rozvojové spolupráce ve Vietnamu, Filipínách a v Indii. Účastnice a účastníci poznají možnosti zapojení do projektů rozvojové spolupráce a přínosy dobrovolnictví. Účastnice a účastníci se vžijí do způsobu myšlení a pocitů svých spoluúčastníků. Účastnice a účastníci si vyhledají v textu pro sebe důležitá sdělení a hledají jejich jádro, ke kterému formulují vlastní názory.

    Místo konání
    Místnost
    Místnost
    Velikost skupiny
    Velikost skupiny
    Oddíl (10-50)
    Věk skupiny
    Mladší skauti a skautky
    Mladší skauti a skautky
    Zobrazit detail