Na tuto aktivitu je potřeba, aby si účastníci a účastnice donesly obaly od různých potravin. Jednotlivě a poté společně se snaží zjišťovat místa vypěstování, výroby a prodeje daných potravin. Dále se pak dozví nové informace o šesti základních potravinách a individuálně zauvažují nad výhodami a nevýhodami dovozu potravin.
Doba trvání aktivity je 45 minut.
Postup
Co? |
Kde vypěstováno? Odkud pocházi? |
Kde vyrobeno? |
Kde zakoupeno? |
Co jste zjistili?
Odkud pocházejí produkty či plodiny?
Co vám přišlo zajímavé?
Co vás překvapilo?
Podařilo se vám nalézt všechny informace na obale?
Pokud ne, proč myslíte, že to na obale nebylo?
Vyvolalo to ve vás nějakou otázku?
Je něco, na co byste chtěli znát odpověď?
Proč se k nám dovážejí plodiny z takové dálky?
Jak se k nám dovážejí?
Jaká doprava se používá?
Pro naše předky byla většina těchto potravin velmi exotická nebo je neznali vůbec. Proč je to teď jinak? Jaké jsou důvody této změny?
Kompetence globálního občanství: 1. Porozumění vzájemné propojenosti světa, 3. Udržitelný život
Aktivitu vložila organizace NaZemi, partneři projektu Skauti na Zemi, zkopírováno z: www.cajovnik.cz www.fairtrade.cz http://kakaovnik.navajo.cz www.chokladkultur.se/facts.htm www.caffe.cz/info/botanika-kavovniku www.fao.org Školní atlas světa (2007). Vizovice: ShoCart.