Účastníci si v rámci této aktivity zahrají celkem tři hry. Každá z her bude mít jiný smysl, který budou účastníci následně hledat.

Výchovný cíl:  Účastníci zhodnotí smysl jednotlivých her a následně o něm diskutují.
Doba trvání
Doba trvání 60-120 minut
Doba na přípravu
Doba na přípravu 0-15 minut
Místo konání
Místnost Místnost Louka Louka Les Les Město Město Hřiště Hřiště
Velikost skupiny
Velikost skupiny Družina/oddíl/třída (4-50)
Psychická náročnost
Psychická náročnost 1
Fyzická náročnost
Fyzická náročnost 1
Věk skupiny
Věk Mladší skauti a skautky Věk 6.-7. ročník ZŠ

Napojení na stezku (stupeň, úkol)

1. stupeň skautské stezky Země a vody - úkol č. 15 Smysl

Pomůcky a materiál

  • uvedeny u každé jednotlivé aktivity v příloze č. 1

Obsah programu

ČÁST

PROGRAMU

FORMA

METODA

OBSAH

1

SKUPINOVÁ

60 min.

DIDAKTICKÉ HRY

Účastníci si společně zahrají celkem tři typově různé hry, přičemž jejich úkolem bude odhalit smysl každé hry. Lze využít některou z uvedených her (viz příloha), nebo použít vlastní. Aktivitu před tím nijak neuvádíme – pouze začneme hrát jednotlivé hry.

2

SKUPINOVÁ

30 min.

DISKUZE

Nyní každý hráč sepíše, jaký podle něj měla ta která hra smysl, co bylo jejím cílem. Následuje společná diskuze, ve které skupina společně popíše smysl a cíl jednotlivých her.

 

Metodické poznámky

Během této aktivity je rozvíjena kompetence k učení:
Účastník vysvětlí smysl toho, proč si osvojuje a zpracovává různé druhy poznatků a dovedností a jak by se daly použít v jeho dalším studiu, práci či osobním životě.
Získané informace chápe včetně souvislostí a vysvětlí je – srozumitelně zdůvodňuje a obhajuje svá řešení.

ČÁST

PROGRAMU

FORMA

METODA

METODICKÉ POZNÁMKY

1

SKUPINOVÁ

60 min.

DIDAKTICKÉ HRY

Z přílohy č. 1 vybereme tak tři smyslově rozdílné hry – např. na přemýšlení, pohybovou na odreagování, seznamovací.

Jedna hra trvá asi 20 minut. Ale některé z uvedených her trvají kratší dobu. V případě, že si vyberu kratší hru, je možné si zahrát více her než tři, případně celou aktivitu zkrátit.

2

SKUPINOVÁ

30 min. 

DISKUZE

O smyslu jednotlivých her mohou účastníci diskutovat v menších skupinách. V popisování smyslu a cíle jednotlivých her se skupiny střídají, případně se vzájemně doplňují.

Diskuze může být obohacena o otázky:

  • Kdy je vhodné si takovouto hru zahrát?
  • Co si při této hře účastníci uvědomili?

Zdroje

Jednotlivé hry v příloze:

Ostatní hry (Slova, Různé druhy honiček a Skládání příběhů) jsou inspirovány vlastními zkušenostmi autorky. Není vyloučeno, že mohou být již někde popsány.

lilka razitko

 

ZPĚT NA SEZNAM AKTIVIT

ZPĚT NA WEB PROJEKTU: skautingproskoly.cz

 

Tato aktivita je vytvořena v rámci projektu Skauting pro školy a je právě pilotována ve skautských oddílech. Zkus ji se svým oddílem nebo se svou třídou i ty a dej nám zpětnou vazbu.