Dramatická aktivita rozvíjející schopnost vciťovat se do různých rolí a nálad.

Výchovný cíl:  Rozvoj empatie a ovládání emocí skrze vcítění se do různých nálad.
Doba trvání
Doba trvání 0-30 minut
Doba na přípravu
Doba na přípravu 0-15 minut
Místo konání
Místnost Místnost
Velikost skupiny
Velikost skupiny Družina (4-10)
Věk skupiny
Věk Vlčata a světlušky Věk Mladší skauti a skautky Věk Starší skauti a skautky

Pomůcky a materiál

  • židle pro každého cestujícího včetně řidiče (rozestavět v prostoru do tvaru sedadel v autobusu)
  • řidič může mít nějaký atribut (čepici, volant)

Obsah programu

Jeden z účastníků je řidič autobusu, ostatní jsou cestující, kteří do něj postupně nastupují. Každý nastoupí na jiné zastávce - vždy s nějakým charakterem nebo náladou (například starý a nemocný, kterého pořád něco bolí; vystresovaný, který nic nestíhá; veselý a energický apod.). V autobuse vždy panuje taková nálada, s jakou vstoupí nový cestující. Účastníci se snaží najít způsob, aby co nejlogičtěji přizpůsobili svou náladu novému cestujícícmu. Postupně cestující zase vystupují a nálady se podle toho vrací.

Reflexe

Na konci aktivity si sedněte do kruhu a povídejte si o tom, jak se vám v autobuse "jelo".

  • Co pro vás bylo těžké, do jaké nálady se vám nedařilo se vcítit? Zkuste přijít na to, proč.
  • Která nálada vás bavila a ve které jste se cítili nejlépe?
  • Jak se vám dařilo přecházet mezi náladami? Šlo to plynule?

Můžete reflektovat buď každý sám sebe, nebo i druhé.

  • Co se vám u druhých líbilo? Co se jim povedlo?
  • Kdo z nich podle vás nejlépe vystihl danou náladu? A čím to bylo?

Zdroje

Inspirace z časopisu Roverský kmen 12/2017.

Autor

Anežka Bednářová