Jedná se o únikovou hru pro dva týmy, které si navzájem pomocí vysílaček předávají nápovědy.

Výchovný cíl:  Účastníci se naučí spolupracovat ve skupině a kooperovat ve skupinách navzájem. Účastníci se procvičí v dělení týmových úkolů a rolí.
Doba trvání
Doba trvání 60-120 minut
Doba na přípravu
Doba na přípravu 30-60 minut
Místo konání
Místnost Místnost
Velikost skupiny
Velikost skupiny Družina (4-10)
Psychická náročnost
Psychická náročnost 2
Fyzická náročnost
Fyzická náročnost 1
Věk skupiny
Věk Vlčata a světlušky Věk Mladší skauti a skautky Věk Starší skauti a skautky

Napojení na stezku (stupeň, úkol)

----

Pomůcky a materiál

  • Vysílačky 2
  • Šifry 6
  • Nápovědy na šifry 6
  • Truhly 6
  • Zámky na číselný kód 6

 

Symbolický rámec (Motivace)

My jsme využívali téma kosmonautů, kteří komunikují mezi zemí a raketou a snaží se otevřiít zablokované dveře v raketě, která má poruchu a zamknula se.

Obsah programu

Jsou dvě místnosti. Každá z místností obsahuje poschovávanou sadu nápověd, šifer a truhel (krabic) uzamčených na kódové zámky. V každé místnosti je taky vysílačka. Obě skupiny pokaždé, když vyluští šifru, musí předat vyřešený kód druhé skupině, která ho pak využije k otevření truhly s další šifrou (např. místnost 1 obsahuje nápovědu k truhle, která je v místnosti 2. V této turhle je nápověda k další truhle, která je zase v místnosti 1 a tak dále). První nápověda je mimo truhly, poslední truhla obsahuje klíč k otevření dveří. Je možné, aby za dveřmi byl vedoucí, který v případě nouze podá nápovědu.

Pro starší lze zvýšit obtížnost šifer nebo počet truhel v místnostech. 

Reflexe

Hra byla pro děti velmi zábavná, ale je potřeba uvědomit si, že je to pro ně velmi psychicky náročné a je potřeba dávat pozor na to, aby se ve skupině nepohádaly.

Bezpečnost

Hra je bez větších zdravotních rizik. Záleží však na typu a vybavení místnosti. 

Metodické poznámky

Dávejte si pozor, aby kódy odpovídaly truhlám. Taky se vám může stát, že děti budou mít problém s odemykáním číselných zámků. 

Autor

Marek Stejskal