Cesta, která prověří trpělivost, vytrvalost, přemýšlení a spolupráci mezi dětmi.

Výchovný cíl:  Umět se překonat v různých situacích a dobře při nich spolupracovat.
Doba trvání
Doba trvání 60-120 minut
Doba na přípravu
Doba na přípravu 15-30 minut
Místo konání
Louka Louka Les Les Město Město
Velikost skupiny
Velikost skupiny Družina (4-10)
Psychická náročnost
Psychická náročnost 2
Fyzická náročnost
Fyzická náročnost 3
Věk skupiny
Věk Mladší skauti a skautky Věk Starší skauti a skautky Věk Mladší roveři a rangers

Pomůcky a materiál

vymyšlená trasa na mapě, papíry, lano, šátky

Symbolický rámec (Motivace)

Já jsem měla symbolický rámec ,,záchranu uneseného indiána". Takže na konci ho děti našly přivázaného u stromu a musely se domluvit s nepřátelským indiánem. Nakonec mu daly polínko, vajíčko a pytlík s vodou a tím uneseného indiána zachránily.

Obsah programu

Celá družina se SPOLEČNĚ vydá na cestu se stanovišti. Nebude to však ledajaká cesta… Budou mít ztížené podmínky.

Na začátku dostanou mapu, kde bude vyznačená trasa s jednotlivými stanovišti. Dále, aby to bylo o něco težší, budou mít několik ,,úkolů":

  • budou moct mít jen dva batohy (nebo jeden podle počtu lidí)
  • dostanou s sebou pytlík vody, který budou muset donést až na konec cesty
  • dostanou s sebou syrové vajíčko, které také budou muset donést až na konec
  • dostanou polínko, které také budou muset donést až na konec

Po cestě se budou ještě zastavovat na několika stanovištích, kde budou muset splnit nějaký úkol. Na konci cesty na ně někdo bude čekat s něčím, co musí získat. Získají to jen domluvou a výměnou těch tří věcí.

příklad stanovišť:

  • přestup přes horu = mezi dvěma stromy bude natažený provaz, úkolem bude dostat se přes něj z jedné strany na druhou (všichni z týmu)
  • skok přes propast = dostanou papíry (o jeden více než je jejich počet) a budou muset překonat určitou vzdálenost, podmínka: na každém papíru musí vždy stát pouze jeden člověk, nesmí se dotknout země
  • získávání potravy = budou mít za úkol najít 15 rostlin
  • boj s medvědem = musí překonat medvěda - každý se musí alespoň pětkrát trefit do označeného stromu + od tohoto stanoviště pujdou na další stanoviště s různými zraněními (2x zavázané oči, dva nebudou moct chodit, jeden nebude moct používat ruce, jeden nebude moct mluvit)

Stanoviště si každý může zvolit, jak uzná za vhodné a jak se mu to bude hodit do symbolického rámce.

Reflexe

Jak děti spolupracovaly?

Jak si děti mezi sebou rozdělovaly úkoly?

Jáká byla mezi dětmi nálada?

Bezpečnost

Myslet na to, aby nebylo nějaké nebezpečí na trase. Poslat s dětmi nějakého vedoucího.

Autor

Fišerová Miriam