Cesta, která prověří trpělivost, vytrvalost, přemýšlení a spolupráci mezi dětmi.
vymyšlená trasa na mapě, papíry, lano, šátky
Já jsem měla symbolický rámec ,,záchranu uneseného indiána". Takže na konci ho děti našly přivázaného u stromu a musely se domluvit s nepřátelským indiánem. Nakonec mu daly polínko, vajíčko a pytlík s vodou a tím uneseného indiána zachránily.
Celá družina se SPOLEČNĚ vydá na cestu se stanovišti. Nebude to však ledajaká cesta… Budou mít ztížené podmínky.
Na začátku dostanou mapu, kde bude vyznačená trasa s jednotlivými stanovišti. Dále, aby to bylo o něco težší, budou mít několik ,,úkolů":
Po cestě se budou ještě zastavovat na několika stanovištích, kde budou muset splnit nějaký úkol. Na konci cesty na ně někdo bude čekat s něčím, co musí získat. Získají to jen domluvou a výměnou těch tří věcí.
příklad stanovišť:
Stanoviště si každý může zvolit, jak uzná za vhodné a jak se mu to bude hodit do symbolického rámce.
Jak děti spolupracovaly?
Jak si děti mezi sebou rozdělovaly úkoly?
Jáká byla mezi dětmi nálada?
Myslet na to, aby nebylo nějaké nebezpečí na trase. Poslat s dětmi nějakého vedoucího.