Aktivita, kde si postupnými otázkami na své vzory a vnímání vzorů v čase ujasňují děti své životní cíle.

Výchovný cíl:  Účastníci si pojmenují vzory se kterými se ztotožnují a hodnoty, ke kterým se vztahují.
Doba trvání
Doba trvání 0-30 minut
Doba na přípravu
Doba na přípravu 0-15 minut
Místo konání
Místnost Místnost
Velikost skupiny
Velikost skupiny Družina (4-10)
Věk skupiny
Věk Mladší skauti a skautky Věk Starší skauti a skautky Věk Mladší roveři a rangers Věk Starší roveři a rangers

Pomůcky a materiál

  • tužka, papír

Obsah programu

Zadání:

Kdybyste mohli být jakýmkoliv jiným člověkem (i z filmů, knih, her atd.), zapište, kým byste chtěli být. Stejně tak zapište, kým byste být nechtěli za žádnou cenu. A teď napište, komu se nejvíc podobáte.

A teď si u každé postavy napište, proč jste si ji vybrali (co je na ní tak přitažlivého, odpudivého nebo vám podobného). Napište, jestli vybrané postavy mají něco společného (jsou to muži, postavy z filmů, apod.).

Teď si napište, jestli někdo o vás může vědět, jaké postavy jste vybrali. A nyní si totéž zkusíme, ale jak by to vypadalo před rokem, … a když jste přišli do oddílu.

Zdroje

Zajíc, J., Bárta, M., Poncarová, P., & Dabrowski, V. (2008). Kdo jsem: metodika ke skautské stezce. Junák - svaz skautů a skautek ČR, tiskové a distribuční centrum.