Aktivita, kde si postupnými otázkami na své vzory a vnímání vzorů v čase ujasňují děti své životní cíle.
Zadání:
Kdybyste mohli být jakýmkoliv jiným člověkem (i z filmů, knih, her atd.), zapište, kým byste chtěli být. Stejně tak zapište, kým byste být nechtěli za žádnou cenu. A teď napište, komu se nejvíc podobáte.
A teď si u každé postavy napište, proč jste si ji vybrali (co je na ní tak přitažlivého, odpudivého nebo vám podobného). Napište, jestli vybrané postavy mají něco společného (jsou to muži, postavy z filmů, apod.).
Teď si napište, jestli někdo o vás může vědět, jaké postavy jste vybrali. A nyní si totéž zkusíme, ale jak by to vypadalo před rokem, … a když jste přišli do oddílu.
Zajíc, J., Bárta, M., Poncarová, P., & Dabrowski, V. (2008). Kdo jsem: metodika ke skautské stezce. Junák - svaz skautů a skautek ČR, tiskové a distribuční centrum.