Hra je zaměřena na komunikační dovednosti jednotlivců i síle týmu – šestky. Společné provedení a vzájemné doplňování popisu pohádkové země může utužit vztahy v šestce.
Seznámím šestku se svou oblíbenou písničkou nebo pohádkou a zkusím vysvětlit, proč se mi líbí. Na vybrané hře, kterou jsme hráli, přesně popíšu, co se mi líbilo a co nelíbilo.
Cílem hry je komunikovat, mluvit v celých větách, snažit se rozvést myšlenku a používat vhodnou slovní zásobu. Úplná správnost pohádkového prostředí není podstatná.
Legenda
Pohádkové postavy zabloudily a dostaly se do světa lidí. Jsou zmatené a nevědí, co mají dělat. Úkol vlčat a světlušek je přiřadit k postavičkám správnou pohádkovou krajinu a tím je vysvobodit.
Příprava
Nejprve je třeba přichystat si počet kartiček s pohádkovými postavami a drobnou charakteristikou (např. Králíci z klobouku – Bob a Bobek, cestují v kouzel nickém klobouku, často dělají neplechu), další postavy: Rumcajs, Karkulka, Šmoulové, Popelka, Sněhurka, Jeníček a Mařenka, Maxipes Fík, Krteček, Spejbl a Hurvínek. Postavy je dobré zvolit dle oddílových či regionálních zvyklostí. Charakteristiky postav jsou podstatné zejména proto, aby pomohly tápajícím mladším/starším vlčatům a světluškám. Případně můžete místo toho použít pouze obrázek postavičky s názvem, musí ale jít o jednoznačně poznatelnou pohádkovou bytost.
Průběh hry
Skupinu rozdělíme na dvě poloviny. Úkoly jsou následující:
Po hře můžeme položit otázky typu – kdo si myslí, že zvládl rychle reagovat, kdo bez koktání popsal danou pohádkovou zemi, komu bylo příjemné mluvit před ostatními, kdo by raději k mluvení hrál i divadlo, pro koho bylo jednodušší mluvit v šestce a pro koho samostatně? Díky následné zpětné vazbě je možno dozvědět se, jaká role byla pro vlčata a světlušky náročnější, co naopak jednoduché a které dovednosti je potřeba dále procvičovat.
Skauting 2014/10 Autorka: Dana Waldsteinová - Komtesa