Jaká bude naše celoroční hra? Dračí královna z tajemné země Xadie píše o pomoc a prosí nás, abychom našli její ztracené vajíčko - Dračího prince. Jak se ale do Xadie dostaneme?

Výchovný cíl:  Světlušky/vlčata se seznámí s klubovnou a zahradou, zjistí, co s sebou mají nosit na schůzky a seznámí se s některými skautskými pojmy.
Doba trvání
Doba trvání 60-120 minut
Doba na přípravu
Doba na přípravu 0-15 minut
Místo konání
Místnost Místnost Louka Louka
Velikost skupiny
Velikost skupiny Družina (4-10)
Věk skupiny
Věk Benjamínci Věk Vlčata a světlušky Věk Mladší skauti a skautky

Napojení na stezku (stupeň, úkol)

Nováček - věci na schůzku

Pomůcky a materiál

soubory z přílohy (tipovačka skautských pojmů, stanoviště, úvod do Xadie, mapa, omalovánky), tužky a pastelky, papíry/zápisníčky kýbl a hadráky, kronika, vaše vlajka + případně: rukavice, kýbl, deštník

Symbolický rámec (Motivace)

Světlušky/vlčata najdou vzkaz od Dračí královny, že potřebuje pomoct najít své ztracené vejce. Poté seženou mapu a heslo a vydají se do Xadie, kde si vytvoří svou vlastní postavu v magickém světě.

Obsah programu

Pozdrav - řekněte si pozdrav vaší družiny apod., rituál, kterým zahajujete schůzku

Prohlídka klubovny a zahrady - lze ozvláštnit, např.: vzít si deštník jako průvodce ve velkých městech :)

Typovačka skautských pojmů - vedoucí přečte slovo a možnosti, každý má papír a tužku a snaží se správně typnout, co které slovo znamená

Hledání letošní hry -> hledání vzkazu od královny draků, který je schován někde v klubovně (viz příloha)

Krmení zelené příšery - abychom se dostali do Xandie, potřebujeme mapu a tajné heslo, nejprve získáme mapu (u nás na zahradě bylo potřeba vysbírat jablka -> hráči byli rozděleni na dvě skupiny, každá měla vlastní kýbl, a dostali rukavice, jejich cílem bylo získat všechny části mapy od zelené příšery - biokontejneru - , která jednu část mapy vyměnila za 10 ks jedovatého ovoce - jablek - k jídlu :) ) nebo lze hrát obyčejnou běhačku s šátky

Stanoviště - několik jednoduchých skautských aktivit, které plní ve dvojicích -> když je splní všechny, získají heslo (v aktivitě s vlajkou je třeba přepsat možnosti, aby seděli na vaši vlajku - správně má být c, v aktivitě s maskotem přepšte jméno maskota a u věcí na schůzku je vyskládejte na stůl, ke správným dejte písmena z prvního sloupečku - viz soubor :) )

Zahájení celoroční hry - Abychom se dostali do Xadie, položíme doprostřed mapy, zavřeme oči a řekneme heslo. Uprostřed kruhu se mezitím "objeví" text Úvod do Xadie na přečtení (+ se tam může "objevit" např.: mapa na nástěnku, kronika, docházka, zápisníčky, apod.)

Vlastní postavy - Každý si vybere jednu postavu, která se mu líbí a vymaluje si jí.

 

 

Zdroje

oficiální web Dračího prince: https://thedragonprince.com/

Autor

Vogelová Alena