Poznat základní vybavení lékárničky vedoucím a rádcům obvykle nedělá problém. Co ale naše vlčata, světlušky a mladší skauti a skautky? Pokud máš pocit, že by to pro tvou družinu mohl být problém, možná je tahle aktivita právě pro vás.

Výchovný cíl:  Účastníci se hravým způsobem seznámí s obsahem lékárničky.
Doba trvání
Doba trvání 0-30 minut
Doba na přípravu
Doba na přípravu 0-15 minut
Místo konání
Místnost Místnost Hřiště Hřiště
Velikost skupiny
Velikost skupiny Družina (4-10)
Psychická náročnost
Psychická náročnost 1
Fyzická náročnost
Fyzická náročnost 1
Věk skupiny
Věk Vlčata a světlušky Věk Mladší skauti a skautky

Pomůcky a materiál

  • vytisknuté pexeso
  • nůžky
  • opravdová lékárnička, kterou si po aktivitě společně můžete projít a ukázat

Obsah programu

Na začátku uvedeme účastníky do atmosféry několika otázkami: "Která nebezpečí nám hrozí na schůzkách či výpravách? Na co všechno musíme být připraveni? A co musí být ve správné lékárničce?"

 

Poté rozdělíme děti na dva týmy, rozložíme pexeso a může se začít. Hra v týmech se hraje stejně jako normální pexeso, týmy se střídají, když získají dvojici, tak hrají ještě jednou. V týmech se spolu mohou normálně bavit a taktizovat, jakkoliv jim to pexeso dovolí. :)

Vedoucí má roli rozhodčího, který týmy kontroluje. Posuzuje, zda týmy přiřadí správné dvojice, a pokud například chtějí dát náplast s polštářkem k náplasti v cívce, tak zasáhne.

Pokud chceme mít hru těžší, tak může vedoucí vyžadovat po správném přiřazení obrázku a názvu ještě ústní vysvětlení, k čemu se dané vybavení používá. To týmy donutí netipovat a brát pouze to vybavení, u kterého znají jeho použití. V případě, že na konci zbyde nějaké vybavení, které ani jeden tým nezná, popíše jej právě vedoucí.

 

Hra končí, když jsou rozebrané všechny dvojice, a vyhrává tým s větším počtem (remíza je také možná).

 

Reflexe

Aktivitu je vhodné zakončit krátkou zpětnou vazbou, při které zjistíme, jestli byla účastníkům v něčem přínosná.

"Ukažte rukama (u země málo, u hlavy hodně), kolik nových informací si dneska odnášíte?"

"Který předmět z vybavení lékárničky tě nejvíce převapil, nevěděl jsi o něm?"

Metodické poznámky

Doporučuji po aktivitě otevřít skutečnou lékárničku a společně si projít její obsah. Může to být i součástí reflexe, zda děti poznají všechny její součásti.

Autor

Vaňáček Vojtěch