Výchovný cíl: Umět formulovat a definovat, co vím o konkrétním tématu. Podporovat zájem o krajinu a přírodu.
Výchovný cíl: Vymyslet možné adaptační opatření kterým pomůžeme krajině. Dokázat obhájit svůj názor.
Výchovný cíl: Všímat si krajiny kolem sebe.
Výchovný cíl: Všímat si krajiny jako celku - toho, co ovlivňuje její vzhled. Umět pojmenovat krajinné prvky a vědět, co tyto názvy znamenají. Pochopení hodnoty pestré krajiny, významu jejích jednotlivých prvků. Všímat si lidských zásahů do krajiny a porozumět tomu, co mohou způsobit.
Výchovný cíl: Vidět krajinu novýma očima a všímat si/zvýrazňovat věci, které objeví.
Výchovný cíl: kriticky interpretuje získané poznatky a zjištění a ověřuje je, pro své tvrzení nachází argumenty a důkazy, formuluje a obhajuje podložené závěry, posuzuje události a vývoj veřejného života, sleduje, co se děje v jeho bydlišti a okolí, zaujímá a obhajuje informovaná stanoviska.
Výchovný cíl: Umět mluvit o tom, jak to mám sám se vztahem ke krajině a ekologickému smýšlení.
Výchovný cíl: Ukázat si a vyzkoušet si doslova na vlastní kůži, jak putuje voda v malém vodním cyklu. Názorně demonstrovat, která opatření kapku vody udrží v krajině a která ji naopak pošlou rychle pryč.
Výchovný cíl: Podívat se na změny v krajině z nadhledu za využití pomůcek, které identifikují krajinné prvky jsou pro stabilitu krajiny užitečné. Všímat si krajiny jako celku - toho, co ovlivňuje její vzhled. Umět pojmenovat krajinné prvky a vědět, co tyto názvy znamenají. Pochopení hodnoty pestré krajiny, významu jejích jednotlivých prvků. Všímat si lidských zásahů do krajiny a porozumět tomu, co mohou způsobit.
Výchovný cíl: Umět pokládat otázky a vhodně se zeptat. Podporovat zájem o krajinu a přírodu.