Výchovný cíl: Chceme ukázat, že plnění odborek není vlastně vůbec těžké a může to hodně obohatit činnost jejich oddílu. Chceme, aby si účastníci odnášeli dojem, že plnění odborek je něco pro ně osobně užitečného, co jim může nabídnout prostor vyzkoušet si, v čem jsou dobří. Kromě toho je to velmi zábavné a může se to dít zajímavou formou. Zároveň se snažíme podpořit družinový systém a ukázat, že i odborky jdou plnit ve družině.
Výchovný cíl: Účastníci si dokáží lépe představit zásady bezpečnosti a ochranné pomůcky a uvědomí si, jak se chránit před různými nebezpečími na výpravě (ať už prevencí nebo při problému). Účastníci si vyzkouší práci s některými ochrannými pomůckami (výstražný trojúhelník).
Výchovný cíl: Podívat se na změny v krajině z nadhledu za využití pomůcek, které identifikují krajinné prvky jsou pro stabilitu krajiny užitečné. Všímat si krajiny jako celku - toho, co ovlivňuje její vzhled. Umět pojmenovat krajinné prvky a vědět, co tyto názvy znamenají. Pochopení hodnoty pestré krajiny, významu jejích jednotlivých prvků. Všímat si lidských zásahů do krajiny a porozumět tomu, co mohou způsobit.
Výchovný cíl: Vymyslet možné adaptační opatření kterým pomůžeme krajině. Dokázat obhájit svůj názor.
Výchovný cíl: Umět pokládat otázky a vhodně se zeptat. Podporovat zájem o krajinu a přírodu.
Výchovný cíl: Účastníci se seznámí s možnostmi vaření na táboře včetně bezpečnosti a práce s ohněm a dle domluvy s vedoucím si některou z variant vyzkouší.