Často je pro nás složité začít nějak komunikovat s ostatními a hledat s nimi věci, které máme společné. Při téhle aktivitě to budete mít dokonce i napsané :)

Výchovný cíl:  Účastníci se začnou bavit s minimálně dvanácti novými lidmi a zjistí tím jejich jména a jejich zájmy či postoje
Doba trvání
Doba trvání 0-30 minut
Doba na přípravu
Doba na přípravu 0-15 minut
Místo konání
Louka Louka Město Město Hřiště Hřiště
Velikost skupiny
Velikost skupiny Oddíl (10-50)
Psychická náročnost
Psychická náročnost 1
Fyzická náročnost
Fyzická náročnost 1
Věk skupiny
Věk Vlčata a světlušky

Pomůcky a materiál

tužka pro každého hráče, vytištěná tabulka dle počtu hráčů, 12 informací

Symbolický rámec (Motivace)

Mravenčí královna poprosí o pomoc své vojáky, protože vítr rozfoukal všechny údaje o ostatních mravencích v mraveništi a jejich cílem je, je zase poskládat každý sám za sebe.

Obsah programu

Každý účastník dostane tabulku, kde jsou napsaná  čísla od 1-12 a jejich cílem je doběhnout k papíru, který bude na viditelném místě pár metrů od pole, a na něm jsou napsané informace a k nim přiřazené i čísla (př. 1- hraju na kytaru). Účastníci mají za úkol si postupně informace přečíst a zapamatovat si je, ale mezitím se je pokoušejí chytit vedoucí, takže pokud je chytí, musí se jít oživit (doběhnout ke stromu). K papíru se mohou všichni účastníci libovolně vracet a v kolektivu musejí najít člověka, u kterého je ta informace pravdivá tím, že se ho na tu otázku zeptají a když on odpoví, že ano, tak si poté k tomu číslu napíší jeho jméno. Pokud to není pravda, hledají dalšího člověka či se ho zeptají na jinou otázku. Cílem je, mít všech 12 jmen přiřazených k informacím.

 

Reflexe

Zamyslete se nad tím, jak se dají získané informace využít a jestli případně neupravit informace dle vaší skupiny

Bezpečnost

Dbejte na dostatečný prostor

Metodické poznámky

Dbejte na to, aby se jména neopakovala

Autor

Abrahámová Alice