Program k zamyšlení nad situací "kdo dnes vyndá nádobí z myčky?". Jak by se světlušky a vlčata zachovaly, kdyby se v ní sami ocitly?
Aktivita je obsažena ve druhém stupni stezky/cestičky/plavby.
Aktivita bez stezky
Přečtěte světluškám a vlčatům příběh.
Rozdělte světlušky a vlčata do skupin cca po 4-5. Ve skupině si rozdělí role: maminka, Julinna, Sam, kolíček, myčka (některá role může být neobsazená). Skupina má za úkol dohrát, dovyprávět příběh tak, aby dopadl podle zákona. Je dobré, aby po celou dobu byl zákon viditelný (není cílem si ho vybavovat zpaměti, ale zapojit ho do běžného života).
Po předvedení konce příběhu ostatní hádají, jaké body zákona v příběhu viděli. Skupina přikyvuje, pokud se ostatní trefí.
Aktivita se stezkou
Na str. 48 je zadání: Přečtu si následující příběh, zkusím se zamyslet nad jeho pokračováním a nad tím, jak bych se v dané situaci zachoval/a. Pokračování příběhu můžu napsat nebo i namalovat.
Povídejte si o tom, jak by se vlčata a světlušky zachovaly, kdyby se v dané situaci sami ocitly. Na základě povídání společně vymyslete pokračování příběhu. To je možné napsat, namalovat, nebo můžete z celého příběhu vytvořit komiks, který pak třeba vystavíte v klubovně. Pokud je vás hodně, můžete se rozdělit na skupinky a každá tvořit vlastní konec příběhu, který si pak vzájemně přednesete. V takovém případě je dobré, aby byl u každé skupinky přítomný někdo starší a pomohl jim s nasměrováním.
Na co se můžeme světlušek a vlčat ptát:
Autorem je tým revize stezek.