Jednoduchá aktivita pro světlušky a vlčata na porozumění pojmům ´pomáhat druhým´, ´Nejvyšší Pravda a Láska´ nebo ´překonávat se´.

Výchovný cíl:  Účastníci se zamyslí nad tím, jak rozumí slovním spojení jako jsou ´pomáhat druhým´, ´Nejvyšší Pravda a Láska´, ´překonávat se´ a co znamenají.
Doba trvání
Doba trvání 0-30 minut
Doba na přípravu
Doba na přípravu 0-15 minut
Místo konání
Místnost Místnost Louka Louka Les Les
Velikost skupiny
Velikost skupiny Družina/oddíl/třída (4-50)
Psychická náročnost
Psychická náročnost 1
Fyzická náročnost
Fyzická náročnost 1
Věk skupiny
Věk Vlčata a světlušky

Napojení na stezku (stupeň, úkol)

Aktivita je obsažena v prvním stupni stezky/cestičky/plavby.

Pomůcky a materiál



Obsah programu

Aktivita bez stezky

Připravte si obrázky a slovní spojení z přílohy. Můžete je mít i samostatně a s každým slovním spojením pracovat zvlášť. Vyberte jedno z nich a nechejte světlušky a vlčata vybrat takové obrázky, jaké se k danému slovnímu spojení podle nich nejvíce hodí. O jejich výběru si povídejte. Na přiřazování obrázků navažte povídáním o tom, co pro ně daná slova znamenají a jak jim rozumí. Pomůckou vám může být i slib a zákon, který tato slova obsahuje. 

Aktivita se stezkou

Na str. 47 je zadání: K jednotlivým slovům v rámečku zkusím přiřadit obrázky, které se k nim nejlépe hodí.
Se smečkou / s rojem / s oddílem se pak společně pobavíme o tom, co jednotlivá slova znamenají a jak jim rozumíme.

 

Varianty:

1. Světlušky a vlčata dostanou všechna slovní spojení a obrázky najednou. Ke každému slovnímu spojení hledají obrázek, který se k němu nevíce hodí. Tak, že každý obrázek bude vždy jen u jednoho slovního spojení.

2. Světlušky a vlčata dostanou vždy jedno slovní spojení a k němu všechny obrázky. Mezi nimi hledají takové, jaké se ke slovnímu spojení nejvíce hodí. Počet přiřazených obrázků je volitelný. O výběru si povídejte. Pak totéž opakují s dalším slovním spojením. A nakonec se třetím. Jaké obrázky spojily s více slovními spojeními a proč?

3. Pokud máte víc dětí, můžete vytvořit tři stanoviště. Na každém z nich bude jedno slovní spojení a u něj všechny obrázky na výběr. Děti rozdělte na dvě až tři skupiny, které se postupně prostřdají u každého stanoviště. Je dobré, aby u každého byl i někdo starší / rádce / vedoucí, který si s dětmi o jejich výběru popovídá.

U této varianty je potřeba počítat se třemi sadami obrázků.

 

 

Zdroje

Autorem je tým revize stezek.